Spotkanie: Wit Szostak, Monika Ochędowska
↑ Wit Szostak, fot. Ola Snopkowska
17 listopada / godz. 19:00
WOLNO / Katowice
ⅩⅩⅩⅠ Festiwal Ars Cameralis
Zapraszamy na spotkanie autorskie z Witem Szostakiem, które odbędzie się w czwartek, 17 listopada o godzinie 19:00 w katowickim Wolno (ul. Kochanowskiego 14). Wstęp na spotkanie, które poprowadzi Monika Ochędowska, jest bezpłatny. Wydarzenie będzie tłumaczone na polski język migowy.
Wit Szostak debiutował w 1999 roku opowiadaniem opublikowanym na łamach „Nowej Fantastyki”. Pierwsze powieści autora, cykl o Smoczogórach, także były utrzymane w nurcie fantastyki czy realizmu magicznego. Jednak ramy literatury gatunkowej były dla Szostaka za wąskie, dosyć szybko zaczął je przekraczać i łamać schematy. W swojej ostatniej powieści „Szczelinami”, wydanej w 2022 roku, eksperymentuje z formą: oto bowiem daje nam prozę, która w zasadzie jest poezją — kilka tomów wierszy pisanych przez narratorkę, które układają się w prozę. Mężczyzna wcielający się w kobietę? Prozaik piszący powieść wierszem? To arcyciekawy punkt wyjścia do rozmowy o twórczości Wita Szostaka.
WIT SZOSTAK — bios
Autor powieści, opowiadań i dramatów, nominowany do Nagrody Literackiej Nike („Fuga”, 2012) i Paszportów Polityki („Sto dni bez słońca”, 2014). Jego powieść „Dumanowski” posłużyła jako kanwa całodziennego słuchowiska na antenie Radia Kraków (reż. Jan Klata) oraz inscenizacji w Teatrze Starym w Krakowie (reż. Konrad Dworakowski, Sebastian Krysiak). Z kolei dramat „Pogłosy”, wyróżniony w konkursie Strefy Kontaktu w 2019 roku, doczekał się premiery na deskach Wrocławskiego Teatru Współczesnego (reż. Marek Fiedor, Tomasz Hynek). Ostatnio wydał powieść „Szczelinami” (2022). Jako Dobrosław Kot pracuje na uczelni i publikuje teksty filozoficzne, ostatnio „Tratwę Odysa. Esej o uchodźcach” (2020). Mieszka w Krakowie z żoną i trójką dzieci.
MONIKA OCHĘDOWSKA — bios
Dziennikarka i redaktorka „Tygodnika Powszechnego”, recenzentka „Dwutygodnika”. W 2019 roku była nominowana do nagrody Polskiej Izby Książki za najciekawszą prezentację książek i czytania w mediach drukowanych. Od 2022 roku jest członkinią Kapituły Nagrody Conrada przyznawanej za najlepszy debiut prozatorski.