NO, Global Tour
Autorzy: Santiago Sierra, Francisco Javier San Martín, Pilar Villela Mascaró, Christian Domínguez
Cena: 60 PLN
Katalog do wystawy
„[Santiago Sierra — przyp.] stworzył dzieło, które odzyskuje i odnawia możliwości wypowiedzi minimalizmu i konceptualizmu, dzieło o politycznym ładunku, będące oskarżeniem obecnej koniunktury, a jednocześnie refleksją nad klasycznymi zagadnieniami zachodniej sztuki. (…) NO, GLOBAL TOUR, polega na wytworzeniu i przewożeniu dwóch monumenatalnych, półtonowych rzeźb, w kształcie słowa NO (NIE), przemierzających świat na platformie ciężarówki”. / Pilar Villela Mascaró, Christian Domínguez
„NO, Global Tour opowiada się przeciw artyście nieistotnemu i artyście jako zawadzie, a za artystą jako niebezpieczeństwem, jako karaluszym zagrożeniem, jako plagą prusaków. (…) Sierra, który nie ufa nawet zdolności artysty do bycia zagrożeniem, doszedł z NIE do estetyki zero nadziei, pozwalającej mu demaskować cały ten legion małych marzeń, kiełków przyszłości, którymi władza państwa zatruwa ludność, a w konsekwencji uruchomił projekt o niemal obraźliwej klarowności, o dziecinnej prostocie: N + O = NO: NIE dla sztuki, a także NIE dla antysztuki, NIE: dla cynizmu”. / Francisco Javier San Martín
„W pracy Santiago Sierry stałym elementem jest pokazywanie negacji w bliskości z rzeźbą społeczną Beuysa. Ten powrót nie, retour-no, no return, gdy już nie ma powrotu, wydaje się wiedzieć, że zaprzeczenie nie jest kompletne”. / José Luis Corazon [NON OLET/ MONEY DOES NOT SMELL opublikowany w Cura Magazine]
*Dokonując zakupu publikacji, akceptujesz warunki regulaminu sklepu internetowego (dostępny TUTAJ → po kliknięciu otworzy się nowa karta przeglądarki)
O artyście
Santiago Sierra
Jeden z najciekawszych artystów współczesnych naszych czasów urodził się (1966) i mieszka w Madrycie, studiował sztuki plastyczne w Meksyku, Madrycie i Hamburgu. Od połowy lat 90. Sierra zrealizował wiele projektów, odnosząc się do represji i wyzysku, które napotyka w różnych częściach świata. Prace Sierry są efektem krytycznego zrewidowania minimalizmu przy pomocy performatywnej formy rzeźbiarskiej, którą stosuje jako podstawę swojej twórczości. Niektóre z jego najwybitniejszych i najbardziej kontrowersyjnych projektów zostały stworzone we współpracy z takimi instytucjami jak Magasin3 Stockholm Konsthall (2009), Kestnergesellschaft Hannover (2005) czy Kunsthaus Bregenz (2004).
Szczegóły publikacji
Stopka redakcyjna
Tytuł: NO, Global Tour
Zdjęcia: Santiago Sierra
Teksty: Francisco Javier San Martín, Pilar Villela Mascaró, Christian Domínguez
Tłumaczenie: David Auerbach
Opracowanie graficzne: Zofia Oslislo
Wydawca: Instytucja Kultury Ars Cameralis Silesiae Superioris
Rok i miejsce wydania: Katowice 2011
Wydanie angielskojęzyczne + wkładka polsko-francuska lub hiszpańsko-baskijska
Elementy techniczne
Oprawa: twarda
Liczba stron: 157
Wymiary: 20cmx28,6cm
Kategoria: Katalog
ISBN: 978–83–928793–7–4
→ Publikacja została wydana pod patronatem Adama Matusiewicza, Marszałka Województwa Śląskiego
→ Publikacja jest katalogiem do wystawy „NO, Global tour”, która odbyła się w ARTIUM, Centro-Museo Vasco de Arte Contemporaneo w dniach 25 lutego — 1 maja 2011. Jej współorganizatorem była Instytucja Kultury Ars Cameralis Silesiae Superioris